Spirit Guide

Spirit Guide Card

Spirit Guide is a 5 Mana Cost Common Priest Spell card from the Fractured in Alterac Valley set!

Card Text

Taunt Deathrattle: Draw a Holy spell and a Shadow spell.

Flavor Text

"Hey Jake."
"Back again?"
"Yup."
"See you in 2 minutes."

Leave a Reply

9 Comments

  1. JoyDivision
    November 24, 2021 at 8:14 am

    Wow. Aside from being silenced, it’s minion removal plus draw 2. This card is good.

  2. Benoitballs
    November 24, 2021 at 6:38 am

    holy shit a tempo minion with 2 targeted draws? 5/5 in a vacuum. no idea the meta ahead. card is nuts tho

  3. Fareh
    November 24, 2021 at 5:47 am

    oh boy priest starts to look like a pain in the ass

  4. Fleur
    November 23, 2021 at 4:11 pm

    So tbh- this card is trouble. In the big detahrattle decks you dont play this because youd rather have hewlth or armor or aoe deathrattles. And for that new rogue ” discover a deathrattle card from another class” this card sucks because you dont usually run holy spells. Maybe it would be good as a 3 mana 5/5 taunt: draw your shadowstep. Hmmm i dunno – it just feels…off. What do yall think?

    • Fleur
      November 23, 2021 at 4:12 pm

      I forgot to clarify- you wouldnt run this in big deathrattle priest because youd rather get the healing and armor deathrattles back from that new ” amulet of undying” card. Not this little 5/5 taunt who draws.

      • Kapslocke
        November 23, 2021 at 4:44 pm

        That’s a nice rez too, decent stats with taunt and draw 2. Might not fit in current decks but maybe there’s a new aggro priest with shadowed spirit, rally, Drek’Thar, voidtouched attendant, psyfiend, devouring ectoplasm etc and Xyrella as a finisher.

      • H0lysatan
        November 23, 2021 at 5:34 pm

        Have to disagree, in Rogue, it’s discover. You could easily avoid one your don’t want. Beside, Rogue still not gonna utilizing discover a value where Quest Rogue still a thing.

        In Priest, Draw two spells is great, especially if those spells synergize with Deathrattle. Priest still lack draws mechanic.
        Ressurect Priest is on the way.

      • Irish Seadog
        November 24, 2021 at 1:20 am

        You’d easily run this in a normal control priest deck though – there’s plenty of targets already.